Friday, March 7, 2014

pari-pari kepak kembali :)

   Assalamualaikum. Bismillah.

Ya Allah Ya Rahman, lamanya aku dah tinggal kan blog ni. Tiba-tiba bila nak update balik rasa kelakar baca previous post aku. Rasa macam alahaii budak-budak nye mentaliti aku dulu bila tulis blog. Rasa malu jugak dengan apa yg aku pernah publish. Allahuakbar. No wonder la aku x popular kott macam jiran iols yg famous amous dlm dunia blog ni. Ohh whatever. :p ok now im back for good. Since aku rasa aku dah besar and there is a lot of things about life that i want to share. Bukan nak share for fun but for me, there is "3 types of peoples in this world which is people who learnt from their mistake, people who learnt from others mistake and last but not list people who are never learn at all" :) so why not if i came here to reveal what happened in my life. So maybe with that we can keep learning from each other.

  So now aku start dengan taa'ruf semula since aku dah delete several history aku kat sini which is aku rasa memalukan diri aku sendiri. Eh kita malu lah malu lahhh, budak-budak sangat post lepas-lepas. Horrible story and insulting words. Phuihh. Malu la siott. Bukanlah sebenarnya post x elok masa zaman jahil dulu kot so sebab tak elok dan mengaibkan aku delete la kebaikan diri aku sendiri. Mungkin dulu aku banyak guna blog ni untuk diari hidup. 

  Mesti korang ingat lagi kan muka aku. Hmmm. Tak banyak pun berubah and aku still macam dulu. Tapi aku rasa dulu aku gelap gila, cam anak keling pun ada tapi sekarang dahh besar, manada gelap lagi. Hahaha. Apa yang banyak berubah mungkin aku dah montel sikit kott. Haha. 


So ni aku rasa gambar aku yang paling latest.
Haritu masa aku attend wedding meber SGB haritu.
Balik wedding terus ke pantai. :D i am mother nature! 

  Ok back to taa'ruf. Maksud nama aku adalah "Yang Bertaqwa" cukuplah sekadar tahu nama real aku dlm bahasa arab since aku pun memang xpakai nama real dekat social network ni. Just call me iecha, i am much more comfortable with that. Hihi. Memang nama sendiri bagi impact besar kan. Tapi nak buat macam mana. Iols dah terbiasa sangat dengan panggilan tu. Agak-agak kalau nak nama jambu sikit panggil je Haniss.  Muihihihi. Tapi sorrylah aku ni tak jambu orangnya. :( brutal gila. So now im officially 21 years old since 2 January 2014 haritu. Sedar tak sedar dah hampir 5 tahun aku seolah-olah diberi peluang hidup ke dua. "Apabila Allah masih menghidupkan kamu di saat kamu masih tidak beriman untuk meninggalkan dunia ini, nescaya Allah sedang memberi kamu ruang untuk memperbaiki diri untuk menjadi hambaNya yang taat".  So cukuplah tahu nama dan umur. Aku rasa lain tu takperlu lah kot. Cukup sekadar aku adalah stranger dan orang asing yang tak pernah korang kenali and there is nothing to be impress about myself. Cukuplah sekadar bersederhana selagi Allah tutup aib aku yang tak korang tahu.  Nothing more to be impress about me since dunia ni pinjaman je kan, tak ada yang kekal. :") Allahuakbar.
  So sampai di sini je post aku buat kali ni. Kalau ada kesempatan dan kelapangan aku akan menulis coretan hati dan berkongsi kisah hidup di sini. Banyak sebenarnya yang nak diceritakan tapi since aku dah tinggalkan blog ni lama sangat and i think i need to start it with an introduction before start everything all over again.



So kat sini iols bagi close up sikit jerawat iols.
 Hamekauuu gambar no filter, saje nak hilight jerawat.
Btw, ni air member aku bukan nama bf pun dekat cup tu.
Dont miss understood aku ni setia orangnya :)



Goodnight everyone, tiba-tiba rasa cam feeling je start blogging balik. Post new entry ni pun aku dok gelak and senyum sorang-sorang. Aihh. Till we meet again in future post. Insyallah. Jazakallah. 




No comments:

Post a Comment