Saturday, March 8, 2014

Monopod kan diri anda ;)

Assalamualaikum.

  Hihi. First of all before aku mula entry ni aku nak cakap terima kasih daun keladi buat sahabataku yang sorang ni. Miss mok my best friend. Minah ni aku kenal since aku form 3 lagi. Aku tersangatlah rapat dengan dia pada masa tu.

  Untuk throw back memories masa tu aku rapat dengan Amirah Husna, Izzati Azman and Nabilah Sarif. ;') kenangan memang susah nak buang. Yang menambah lagi keakraban antara kami bila kitorang tu no pegi rombongan bersama kat Cameron Highland. Heee.

  Hmm so nak dipendek kan cerita sepanjang zaman persekolahan aku memang sangat rapat dengan mok ni. Sebab aku dengan dia dah macam adik beradik. Aku ke tution bersama dia ke library aku bersama dia dan ke sini sana la pendek kann cerita. Opss sorry bukan aku bajet aku kurus or slim or hot cumanya "mok" tu adalah nama manja utk dia. Memang aku dah terbiasa panggil dia cm tu dari dulu. Teringat tadi bila aku tanya "mok, kalau orang lain panggil kau mok kau marah tak?" Dia ckp "confirm aku pukul dia pakai monopod ni" hahaha. Time tu aku dah terdetik betapa rapatnya dia gn aku smpai aku panggil dia mok pun dia x kesah padahal aku pun sekufu je montel cam dia. Muehehe. I love u mok :*

  Actually aku nak cerita pasal monopod. Monopod ni mok yang belikan. Hihihi. Disebabkan aku ni xda Insta and aku xda la expose gn Insta shop and so on. So aku mintak mok belikan and aku bank in the money into her account.

  Tadi petang mok inform aku yang monopod dah sampai. Uhhh heksaited gile iolss tahu. Motif besar aku beli monopod ni sebenarnya utk gunakan di masa depab utk vacation trip. Sebab nanti masa trip vacation tu aku pergi berdua je. Heeee. 

    Back to monopod. So ni lah masa first trial masa baru bukak monopod ni dari sampul pos laju. Muka sikit punya heksaited lahhh uolss.

First trial and first shot using mmonopod
 Harga monopod ni xda lah mahal pun. Murah je. Aku rasa korang nak cari just tengok kat insta dah boleh jumpa kot. Survey la price skit and price monopod ni just around RM50 include postage je tapi untuk warna hitam lah, kalau warna lain ada add on price la. So function monpod ni varies, for me aku beli khas untuk aku self shot tp nampak nature. For example bila korang g ke satu tempat for sure korang akan amik gambar, so untuk keselamatan handphone anda baiklah menggunakan monopod daripada mintak org amik kan gambar korang. Manalah tahu nak mintak orang amik kan gambar sekali dia lari dan rembat handphone korang. Orang zaman sekarang bukan boleh jangka. Yelah weh, siapa x sayang handphone smartphone tu. Huh. Mahal gila bhaii. 

  Dari segi portable, monopod ni sangat senang untuk bawak g travel sb kecik je benda ni. Hihihi. So lepas ni korang takpayah la nak selfie syok sendiri at least nampak lah tempat korang kat mana, nature tempat nya and so on. Fotography is not just about putting yourself in a picture but it is art how you express yourself with envio that you are into.


I know im a dreamer :) yes
I am fairy in my own world
because
i am not an angel in anybody's life

Its not the matter of how long you have known
somebody but itbis the matternof friendship
during thin and thick


Last but not list i tribute this to you mok. Aku tahu yang kau memang dah tahu yang aku syg kau. Oh okay BM aku memang hancus. Eventhough kita selalu gaduh kita selalu tak seiring tapi hargailah friendshhip kita dari form 3 which is dah 7 tahun. Dah lama sangat aku kenal kau luar dalam aku semua kau tahu. Aku hope kau maafkan aku andai ada salah silap aku yang mengguriskan hati kau. :) walaupun aku kawan yg jahat tapi kau tak pernah susahkan aku. Halalkan makan minum aku and semua. Aku harap kau akan sayang aku selamanya. Thanks mok sb selalu support aku. I have left no words to express my feeling to you and i hope my action will hilight what am i trying to show to you. Friend till jannah. Insyallah amin.

  Sorry kalau entry kali ni panjang sangat. Sebab iols feeling jambu pulak today. Feel appreciated and feel that love in the air.

Allahuakbar. Tenangnya hati. Damainya jiwa. Bangkit nya jasad. Pulih nya jiwa dengan hanya melihat keindahan Allah. Subhanallah. Allahuakbar. Semoga hati kami sentiasa mendapat kedamaian dengan kecintaan padaMu Ya Rabb :)

Dear Amirah Husna Abu, senyumlah selagi hati mampu.
Kerana senyuman yang manis mampu membuat
hati yang meruntun pilu kembali berpadu :)
With love from fairy Hanisscha 

Till we meet again in next post. Insyallah if Allah will let me breath for tomorrow. :)








No comments:

Post a Comment